Sletning kan ikke fortrydes. Når en kunde slettes, fjernes kunden og alle tilknyttede oplysninger permanent fra systemet.
Sletning af kunder udføres udelukkende fra Detaljeoversigten for den enkelte kunde. Af sikkerhedshensyn kan kunder ikke slettes direkte fra Kundeoverblikket. Navigér derfor først til den ønskede kunde og åbn dens Detaljeoversigt.
På Detaljeoversigten finder du handlingen “Slet kunde”. Når du klikker på knappen, åbnes en bekræftelsesdialog, der tydeligt beskriver konsekvenserne.
I dialogen skal du bekræfte, at du vil gennemføre sletningen—i nogle tilfælde ved eksplicit at skrive SLET for at undgå fejlklick. Når du bekræfter, udføres sletningen med det samme.
Efter bekræftelsen er kunden endeligt fjernet, inklusive data der normalt er knyttet til en kunde såsom stamoplysninger, kontaktpersoner, noter, vedhæftninger samt åbne eller planlagte aktiviteter (f.eks. leveringer, ruter eller opgaver). Dashboards og rapporter kan ændre sig, fordi de underliggende datapunkter ikke længere findes.